Bucsus Blog

Gasztroblog főleg egyetemistáknak,megkönnyítve számukra a pizzarendelést, egy jó menüzős hely kiválasztásást vagy egy 5 perces, olcsó kaja elkészítését.

LIKE-ot nekünk! :)

2011.10.20. 18:36 ziegermilan

A világ legegyszerűbb édessége

 Dulce de leche, egy argentin karamell-öntet. Hasonlít kicsit a mekishez amivel a 100ftos fagyit(??) locsálják le, de annál krémesebb állagú és (nem meglepő) sokkal finomabb is. Magában kicsit édes, de remekül párosítható gyümölcsökhöz(körte!!) , tortákhoz, kekszekhez. 

Például egy otthonról hozott csütörtökre már száraz sütit fantasztikussá tesz ha ráöntünk belőle egy kanállal. Én használom még turmixokba, sós kekszek mártogatásához, pohárkrémekhez is. 

Elkészítése 2 lépésből áll, aminek első lépése az, hogy a boltban veszünk egy cukrozott, sűrített tej konzervet. Ezt beleállítjuk 1,5 órára gyöngyöző vízbe és kész is. Kibontod és a fehér löttyből csodák csodájára dulce de leche lett! Az első lépés igazából a kritikus, mivel a konzerv elég ritka(ázsiai boltokban tuti kapsz). Ma is akartam csinálni egyet, bementem egy magát Prémium kategóriába soroló üzletbe(sajnos nem volt időm elmenni az ázsiaiba), hátha:

-Csókolom! Cukrozott, sűrített tej konzervet keresek...

-Tej a hűtőben, cukor a második polcon!

Na, kösz. Ha szalonnát akartam volna venni, akkor vajon azt kaptam volna az pofámba, hogy: -Böllérkés a pult mögött, a disznó meg hátul szaladgál a csokirészlegen!

A második lépésben már semmilyen atrocitások nem érhetnek minket. Megéri kipróbálni, tuti hogy rákapsz és hamar betolod az egészet! :)

Milán

 

3 komment

Címkék: receptek


A bejegyzés trackback címe:

https://bucsus.blog.hu/api/trackback/id/tr963318164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deb. · http://www.deborah.blog.hu/ 2011.11.01. 02:34:21

Tessen már megmondani, honnan az ötlet? Véletlen belelökte egyszer könyékkel a gulyásba a konzervdobozt? Kalap le.

ziegermilan 2011.11.01. 09:49:51

Sok-sok év főzőműsor nézés... Sajnos már nem tudom megmondani pontosan kitől lestem az ötletet, de ez elég elterjedt praktika ;) Tessék kipróbálni!

sulytalansag 2012.02.24. 21:52:21

Konkrét beszerzési forrásod is van esetleg a konzervre?, mert én ilyet még sose láttam... :)