Bucsus Blog

Gasztroblog főleg egyetemistáknak,megkönnyítve számukra a pizzarendelést, egy jó menüzős hely kiválasztásást vagy egy 5 perces, olcsó kaja elkészítését.

LIKE-ot nekünk! :)

2012.01.13. 13:58 ziegermilan

Sör-pohárkrém és energiaital-zselé

 Csoki mindenkinek! Mint azt a Bucsus Facebook oldalán láthattátok újra próbálkoztam a "Mi van a hűtömben?"-es kezdeményezésemmel. Nem aratott túl nagy sikert, amit nem is csodálok, mert egy átlagos egyetemista, bucsus hűtőben tényleg nem sok minden leledzik. Ami viszont kötelező és állandó az a SÖR és az ENERGIAITAL. 

Így arra jutottam, hogy a győztes hűtő helyett egy általánosra írok receptet amiben csak a fenti két nagybötűs hozzávaló áll rendelkezésemre. Az alapötletet kedves karácsonyi ajándékból, egy borzselé válogatásból ill. a később hozzácsatolt receptből merítettem(köszi Zorkamama!).

Az energiaitalos cucc egy jó heccnek tűnt, lakótársam italát felhasználva(kölcsönvéve) picit megmelegítettem, tettem bele zselatinport majd felforraltam. Az arányokat nem vágom, mindig "ad hoc" főzök, tessék kísérletezni. Forrás után levesszük a tűzről a löttyöt valami üvegbe töltjük és hűvös helyre tesszük, pl. az erkélyre. Hamar megkocsonyásodik. Kiszedegedtem az üvegből, tányérra tettem, majd az üres dobozzal vissza a helyére a hűtőbe és úgy vártam a reakciót. A döbbenet mellett az ízre sem volt panasz.

A sör már kicsit nemesebb alapanyag, még ha nem is sokkal. Ezt már bátran fűszerezhetjük. Gyömbért és barnacukrot adtam hozzá, felforraltam, megvártam míg kihűl, leszűrtem és a zselatinos résztől már ugyanaz a dolgunk mint előzőleg. Kis feles pohárba töltöttem és a megdermedés után tejszínhabbal tálaltam, mint egy mini korsó Sopronit.

Itt megjegyeznék masszív alkoholisták számára egy jó ötletet: kevesebb fűszerezés a sörnek és a habba(lehet tejszin, lehet tojás) egy kis szilvapálinkát keverni, így olyan lesz a pohárkrémünk mint egy kör a restiben: feles szilva kísérőnek egy kis sörikével ;)

Milán

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://bucsus.blog.hu/api/trackback/id/tr683542688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.